Det lader til at JavaScript er deaktiveret i din browser. Du skal have JavaScript slået til i din browser for at kunne bruge alle funktionerne på dette website.
Din indkøbskurv er tom.
Angel Champagne
Armand De Brignac
Billcart-Salmon
Bisol
Bollinger
Collard-Picard
Deutz
Dom Perignon
Gosset
Jean Laurent
Krug
Louis Roederer
Luc Belaire
Marguet
Moët & Chandon
Mumm
Perrier Jouët
Piper-Heidsieck
Pol Roger
Ruinart
Taittinger
Veuve Clicquot
Underwood
Cognac
Vodka
Gin
Tequila
Rom
Whisky
Alt Merchandise
Bowler
Moët Merchandise
Vin
På lager
Med lanceringen af de to nye begreber P2 og P3 markerer har man erstattet de frigivelser som tidligere gik under betegnelsen Oenotheque. Med P2 og P3 har man skabt den differentiering i frigivelserne der tidligere var svært gennemskuelig på trods af at man fra Dom Perignons side forsøgte sig med forskellige farvenuancer på etiketterne under Oenotheque konceptet.
P står for Plénitude og markerer de højdepunkter i enhver årgangs udvikling hvor intensitet og kompleksitet topper. Richard Geoffroy, tidligere Chef de Cave hos Dom Perignon, taler typisk om 3 plénitudes i Dom Perignons udvikling, hvor den første er opnået ved den første frigivelse typisk 8-10 år fra høståret. På dette tidspunkt sælges den største del af produktionen mens en mindre del forbliver i kælderen og lagrer videre uden at være degorgeret. Disse vine smages løbende af Geoffroy og hans team, og når de vurderer, at det næste højdepunkt er nået, degorgeres et antal flasker til frigivelse med angivelsen af et P2 på etiketterne, men en lille smule beholdes i kælderen med henblik på at kunne præsentere det ultimative højdepunkt: P3. Der frigives kun ganske få flasker P3 og det er ofte flasker som har ventet 30-40-50 år mens gærresterne beskyttede mod iltning og forstærker moussens dybe og cremede karakter men stadig med god syre til at støtte på den fortsatte rejse.
Geoffroy opsummerer forskellene således: